Continguts de l'article

Manteniment bàsic del rentaplats industrial

Una de les cartes de presentació del sector de la restauració és el nivell de neteja de plats, coberts i sobretot el vidre de copes i gots. Dedicar 15 minuts a Netejar la hi ha millor la qualitat del servei i l’experiència del client, no hi ha res pitjor que un plat o copa bruta o amb mala olor … es nota molt ràpid! I la qualitat del menjar o el Servei no compensa aquest malestar.

 

Buidar la cisterna de rentat, cada dia o després de cada servei, llevant el tub sobreeixidor i netejant el seu interior.
Treure el filtre de la Bombai rentar-lo sota una aixeta, recomanable fer-ho diàriament.
Verificar i controlar sempre els nivells dels depósitosde dels productes de rentat, detergent i abrillantador. S’aconsella realitzar aquesta operació diàriament.
Treure els braços de rentat i netejar-los de impureses, escuradents, etc. Aquesta acció és recomanable realitzar-la amb una freqüència setmanal.
Comprovar mensualment els sortidors de aclaradopor si es troben obstruïts, hagut de sobretot a incrustacions de calç.
Verificar el bon funcionament del descalcificadory comprovar que hi hagi prou sal al dipòsit. D’altra banda, en el cas d’un descalcificador manual s’han de realitzar les regeneracions oportunes per disposar sempre d’aigua en condicions òptimes per al rentat.
Netejar l’exterior i ¡ ‘interior de la màquina amb detergents neutres, que no siguin oxidants ni agressius.
Comprovar les temperatures de rentat i aclaradopara veure que coincideixen amb els termòmetres del rentaplats industrial.
Mai s’ha de netejar la màquina amb aigua a pressió, i s’haurà de realitzar tot el manipulat amb la màquina desconnectada.
És important fer un pre-rentat de la vajillapara eliminar els sòlids més grans abans d’introduir-los al rentavaixelles industrial. “Encara que no és obligat, si és recomanable”.
Principalment, seguirem les instruccions del fabricant, utilitzant els productes de neteja que han estat dissenyats per a aquest fi.
Si anem a deixar d’utilitzar-per un temps és aconsellable que facis un rentat de tant en tant perquè no es ressequi la brutícia.
Per evitar males olors és aconsellable retirar la vaixella així com s’acabi el procés de rentat.
En Dibosch disposem de servei tècnic propi especialitzat, i productes professionals específics per lavavajilla.

Articles relacionats

5 Tendències del 2025 en higiene professional

El sector de la higiene professional està experimentant un canvi substancial, impulsat per la innovació tecnològica, la creixent demanada en solucions sostenibles medi ambientalment i l’interès en guanyar eficiència sobretot en l’ús de recursos energètic i hídrics. A continuació, presentem  les 5 principals tendències: 1. Digitalització i automatització dels processos

Leer más »

Què és la neteja industrial i per què és essencial?

Quan pensem en neteja, acostumem a imaginar tasques domèstiques quotidianes. Però què passa a fàbriques, magatzems o centres logístics on la brutícia i els residus són molt més complexos? Aquí és on entra en joc la neteja industrial , un concepte clau per garantir la seguretat, l’eficiència i el compliment

Leer más »

Neteja a centres comercials: claus per a espais segurs i agradables

La neteja de centres comercials és fonamental per oferir una experiència satisfactòria als visitants i garantir la seguretat de les instal·lacions. Els centres comercials són llocs amb un alt trànsit diari de persones, cosa que genera una acumulació constant de brutícia i residus. Per això, mantenir aquests espais impecables requereix

Leer más »